Fundația EuroEd Deține un portofoliu de peste 100 de proiecte naționale și internaționale implementate cu succes.
Fundația EuroEd Facilitează schimburi de experienţe, de idei noi şi de bune practici pentru dezvoltare durabilă.
Fundația EuroEd Dezvoltă parteneriate strategice, inițiază abordări interdisciplinare și propune soluții inovatoare.
The children also research their local recipes and traditions, draw pictures to accompany words, phrases and record these words to help each other with pronunciation.
EAT este un proiect european nou care a început în noiembrie 2007 şi durează timp de 2 ani. Proiectul implică 20 de şcoli primare din 5 țări europene – România, Bulgaria, Olanda, Italia şi Marea Britanie. Fiecare şcoală e parteneră cu altă şcoală europeană din una din ţările partenere. Împreună, copiii vor schimba informaţii despre alimentaţia sănătoasă, reţete, asemănări şi deosebiri culturale. Obiceiuri locale şi superstiţii.
În proiect sunt implicate 20 de şcoli primare din 5 ţări europene – România, Bulgaria, Olanda, Italia şi Regatul Unit al Marii Britanii şi al Irlandei de Nord. Fiecare şcoală s-a conectat cu o altă şcoală din una dintre ţările partenere.
Împreună, şcolile fac schimb de sfaturi pentru o dietă sănătoasă, reţete, asemănări şi diferenţe culturale, obiceiuri locale şi poveşti de gospodine.
Copiii cercetează reţetele şi tradiţiile regionale, fac desene însoţite de cuvinte, înregistrează expresii pentru a se ajuta reciproc în ceea ce priveşte pronunţia.
Toate informaţiile sunt colectate şi traduse în toate limbile partenerilor de proiect şi apoi sunt introduse într-o bază de date multilingvă. Această bază de date este un website cu câteva secţiuni. Există o serie de bloguri (pentru fiecare pereche de şcoli) unde copiii (şi profesorii) pot posta mesaje textuale şi fotografii pentru şcolile lor partenere. Există şi categoria cuvintelor, care cuprinde în principal vocabularul legat de mâncare. Fiecare cuvânt este tradus în cele 5 limbi ale ţărilor participante şi pronunţarea acelor cuvinte a fost anterior înregistrată de către copii în cele 5 limbi. Website-ul conţine de asemenea secţiuni de „expresii comune”, iar copiii pot afla de aici care sunt expresiile de „supravieţuire” în celelalte 4 limbi.
Înafară de a dezvolta abilităţile copiilor de utilizare a limbii engleze, care este limba principală de comunicare, proiectul EAT promovează şi multilingvismul, deoarece toţi copiii interacţionează cu limba şcolii partenere prin intermediul website-ului. Baza de date multilingvă conţine, înafară de cuvinte despre mâncare, expresii comune în limbile proiectului, majoritatea acestora fiind sugerate de către copii, atunci când sunt întrebaţi despre ce ar dori să afle de la copiii şcolii partenere. Ca iniţiatori de proiect, tindem să credem că creşterea interesului pentru importanţa multilingvismului a fost considerabil facilitată de asigurarea unei interacţiuni susţinute pe platformă şi pe bloguri: pe de o parte, fiecare copil a avut posibilitatea de a interacţiona cu persoane bulgare, române, italiene, engleze, iar pe de altă parte, abordarea limbilor a fost una creativă: fiecare cuvânt încărcat pe website are o imagine asociată, desenată de către copii.